Ce se întâmplă când angajații nu sunt mulțumiți cu munca lor?

Ce se întâmplă când angajații nu sunt mulțumiți cu munca lor?

Work Relationship Index, un studiu global efectuat de HP Inc, în a doua jumătate a lui 2023, la care au participat peste 15.600 de respondenți din diverse sectoare de activitate din 12 țări, arată că suntem într-un moment crucial pentru redefinirea relației cu munca.

Studiul a analizat peste 50 de aspecte ale relației pe care oamenii o au cu munca, inclusiv rolul muncii în viața lor, competențele, abilitățile, instrumentele și spațiile de lucru, precum și așteptările lor din partea leadership-ului. Studiul a analizat și impactul pe care munca îl are asupra bunăstării, productivității, angajamentului și culturii angajaților.

Așadar, ce se întâmplă când angajații nu sunt mulțumiți cu munca lor?

Păi studiul spune că acest lucru se răsfrânge asupra business-ului. Angajații raportează o productivitate mai mică (34%), lipsă de implicare la locul de muncă (39%) și un sentiment accentuat de înstrăinare (38%).

Cum era și de așteptat, nu?

Plus retenția angajaților. Atunci când nu sunt deloc mulțumiți, procentul crește la 91%.

Aproape trei din patru lideri recunosc că o conducere care include componenta emoțională este singura modalitate prin care un lider poate avea succes în viitor.

În mod semnificativ, studiul a constatat că inteligența emoțională și o mai mare încredere au o pondere considerabilă în rândul angajaților: 83% dintre aceștia spun că sunt dispuși să câștige mai puțini bani de la un angajator care apreciază acești factori.

Ce factori stau la baza unei relații sănătoase cu munca?

Pe scurt, conform comunicatului de presă, spune studiul, angajații tânjesc după un scop și o legătură autentică cu munca lor, dar doar 29% dintre ei experimentează aceste stări în mod constant.

Deci, foarte important- FOCUS PE OAMENI– Conform studiului, doar 25% dintre angajați primesc în mod constant respectul și valoarea pe care ei consideră că le merită și chiar mai puțini sunt cei care se bucură de flexibilitatea, autonomia și echilibrul între viața profesională și cea privată pe care și le doresc. Pentru a rezolva această problemă, liderii trebuie să pună oamenii pe primul loc și plaseze echipele în centrul procesului decizional.

Work Relationship Index arată că suntem într-un moment crucial pentru redefinirea relației cu munca.

Aproape trei lideri din patru recunosc că o conducere care include componenta emoțională este singura modalitate prin care un lider poate avea succes în viitor. În mod semnificativ, studiul a constatat că inteligența emoțională și o mai mare încredere au o pondere considerabilă în rândul angajaților: 83% dintre aceștia spun că sunt dispuși să câștige mai puțini bani, cu condiția să fie mai fericiți la locul de muncă.

Experiențele la birou ori în echipă, prioritare pentru departamentele HR în 2024

În segmentul corporate, experiențele vor cunoaște o dezvol­tare continuă, cultura organizațională fiind o zonă din ce în ce mai importantă pentru companii. Studiile chiar arată că este prio­ritatea numărul unu pentru departamentele de resurse umane în 2024.

De asemenea, partea de back to office este susținută de experiențele la birou, de tot ce se întâmplă în spațiul de companie dincolo de muncă și pauza de cafea pe care angajații o petrec împreună“, Oana Pascu, fondator Complice.ro.


Dar în România cum văd marii angajatori provocările anului 2024?

La ultima conferință la care am participat, la sfârșitul anului trecut, principalele concluzii ale invitaților la evenimentul organizat de Ziarul Financiar, referitoare la viitorul resurselor umane, sunt:

  • Liderul este cel care creează contexte pentru ca oamenii din echipă să se conecteze. El trebuie să inspire, să fie autentic, dar oamenii trebuie să aibă posibilitatea să se conecteze ca şi echipă – acesta este aspectul pe care noi îl vedem cel mai des şi care îşi pune amprenta asupra culturii organizaţionale (Oana Pascu, Complice.ro);
  • Aşteptările sunt ca 2024 să fie un an mai dificil decât 2023, iar companiile să fie mult mai precaute decâ în acest an (Sorina Donisa, Prohuman APT);
  • Avem deja discuţii cu clienţi pe calendarul de evenimente de anul viitor şi ne uităm la tot ce e important pentru angajat şi angajator, cu iniţiative în afara biroului. Am observat că se merge spre mental health, cu iniţiative care să ofere angajatului nu doar partea de bunăstare fizică cât şi mentală (Oana Pascu, Complice.ro);
  • Este deosebit de important ca organizaţie să fii aproape de angajaţii tăi într-un mod autentic şi cu beneficii care contează pentru ei, pliate pe nevoi şi pe stilul lor de lucru şi de viaţă (Anca Moldoveanu, NN Group);
  • Consider că este o normalizare ceea ce se întâmplă pe piaţa muncii în prezent pentru că au fost ani în care s-a vorbit de o piaţă a angajatorilor, apoi o piaţă a angajatului, cred că este vorba de un parteneriat (Andreea Ion, Druckfarben);
  • În ultimii ani sper că se observă că liderii au coborât de „sus” printre oameni, fie fizic sau online, şi se vede eficienţa relaţiilor de la acelaşi nivel. Un lider este un om pe care îl urmează alţi oameni, deci cum se comportă liderul aşa se comportă şi oamenii (Mihaela Feodorof, Performanceway);
  • Tehnicile de retenţie sunt cele generale. Am observat că anul acesta a fost mult focus pe partea de inflaţie, şi nu mă refer doar la bugete, ci angajatul vrea să vadă că discuţia are loc, că îţi pasă (Ecaterina Ion, Asociaţia Business Service Leaders în România).

De ce sa alegi cadouri tip experienta?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cosul meu
Lista de dorinte
Vazute recent
Categorii

Afla din timp despre cele mai inedite experiente