De ce experiențele contează mai mult? Ne-am bucurat să răspundem la această întrebare la ultima ediție a evenimentului Human Capital Conference organizată de HR UP GRUP și să împărtășim câteva insight-uri despre cum sunt folosite experiențele ca instrumente eficiente de reward, recognition & incentive atât la nivel individual, cât și în echipă, cu impact direct în cultura organizațională.
Pe scurt, iată câteva mesaje transmise la conferință:
Instrumentele clasice de reward, recognition & incentive sunt banii sau obiectele, dar ele nu mai funcționează. Banii nu au impactul dorit pentru că, de obicei, bonusurile financiare doar cresc coșul de cumpărături din supermarket al angajatului.
Experiențele, în schimb, creează amintiri. Emoția pe care o simțim atunci când ne bucurăm de o experiență se transmite către compania care ne-a facilitat accesul la acea experiență și, de aceea, experiențele cresc loialitatea la nivel individual, respectiv îmbunătățesc conectarea la nivel de echipă.
– La nivel global, un studiu realizat de Gallup în 2022, arată că 60% dintre angajați se simt detașați emoțional de locul de munca, 19% se declară nefericiți la job, 44% se simt stresați, nu sunt pe cât de productivi ar putea fi și au șanse mari să părăsească organizația. Inițiativele bazate pe experiențe sunt o soluție de creștere a engagementului.
Iar pentru când aveți 20 de minute, vă lăsăm aici, înregistrarea completă a discuției.
Câteva dintre concluziile de la “ZF HR CONFERENCE 2023: Viitorul resurselor umane. Cum văd marii angajatori provocările anului 2024″, eveniment la care am participat zilele trecute:
Munca de acasă a dus la o răcire a relaţiei dintre angajat şi angajator în pandemie, iar acum companiile încearcă să-şi aducă oamenii mai aproape, să crească nivelul de implicare în rândul angajaţilor
„Aşa cum vedem noi, relaţia dintre angajat şi angajator s-a răcit puţin în urma pandemiei şi angajatorul încearcă să-şi aducă oamenii mai aproape. Munca remote a generat această situaţie şi s-a demonstrat că este complicat să mai avem acea relaţie bazată pe emoţie care ţine talentele în companie. Vedem o concentrare mai mare pe creşterea engagementului (implicării – n.red ) angajaţilor. Şi dacă înainte companiile erau foarte interesate de partea de wellbeing a angajaţilor acum aici e şi partea de sănătatea mintală“, a spus Oana Pascu, fondator Complice.ro în cadrul evenimentului ZF HR Conference 2023.
- Relaţia dintre angajat şi angajator s-a răcit puţin în urma pandemiei şi angajatorul încearcă să-şi aducă oamenii mai aproape;
- Piața muncii trebuie să se ducă spre parteneriat între angajat şi angajator;
- Cea mai importantă e retenţia, iar pentru asta contează brandul de angajator, iar pentru asta trebuie să comunici autentic şi să fii aproape de ei cu ce contează;
- Dacă în timpul pandemiei era o provocare pentru manageri să gestioneze echipe remote, să motiveze, să se conecteze cu echipele de la distanţă, acum avem o altă provocare şi anume aceea de a lucra într-un mod hibrid;
- Greşeala cea mai mare pe care liderii o fac este că nu investesc suficient de mult în partea de middle management, sunt promovaţi oameni doar în ideea de cel mai bun specialist, care nu mereu este cel mai bun manager;
- 2024 va fi un an mai greu decât 2023. Ce se întâmplă în Europa de Vest la noi se simte mai târziu, companiile vot fi mai precaute decât anul acesta;
- Tehnicile de retenţie sunt cele generale. Angajatul vrea să vadă că discuţia are loc, că îţi pasă.