De ce (si cum) sa alegi cadourile-experienta: ce spun studiile

Poza
Indiferent de varsta, tot mai multe persoane aleg experientele, iar millenialii conduc in acest clasament, arata un studiu al companiei McKinsey. Acesta mai arata ca, in topul bugetului alocat experientelor, imediat dupa acestia urmeaza cei care apartin generatiei Baby Boomer, apoi venind membrii generatiei X. Din categoria celor mai populare experiente sunt cele din domeniul divertismentului – calatorii, concerte, evenimente sociale etc -, urmate de cele din zona vietii sanatoase – fitness, sport, coaching in acest domeniu. De ce? Raportul identifica trei mari factori care au schimbat comportamentul, dar si asteptarile in aceasta nisa a cadourilor experientiale.

De la fericire…

Ultimii ani arata o tot mai mare preocupare asupra fericirii si starii de bine. Astfel, primul factor identificat de McKinsey este perspectiva holistica asupra a ceea ce duce la obtinerea acestei stari. Timpul de calitate petrecut cu cei apropiati, familie sau prieteni, are o relevanta importanta in acest caz.

Un studiul al Universitatii Cornell (SUA) a aratat ca indreptarea catre experiente vine din faptul ca acestea sunt cel mai adesea interpretate pozitiv, semnifica mai mult pentru cel ce ofera si cel ce primeste, intarind legaturile sociale dintre acestia. In plus, fiecare experienta se imprima pentru mai mult timp in mintea celor implicati, destinatar sau cel ce ofera.

… la FOMO

Cercetarea McKinsey evidentiaza si rolul Social Media in accelerarea acestei preferinte pentru experiente. Retelele de socializare reprezinta, in special pentru generatiile millenials si post-millenials, o parte importanta a vietii sociale. Astfel, experientele genereaza continut, mult mai mult, mai semnificativ si mai atractiv decat un produs. Faptul ca acest continut genereaza la randul sau interactiune si revine in atentia celui care s-a bucurat de experienta pentru mai mult timp valideaza si consolideaza importanta acesteia.

Fear of missing out. Daca in urma cu cativa ani produsele scumpe erau cele mai dezirabile cadouri, se pare ca acum – prin aceeasi expunere constanta a experientelor – s-a creat o dorinta de a tine pasul cu acestea, indiferent ca vorbim despre un salt cu parapanta sau de o excursie in doi cu o autorulota de lux.

Ce inseamna experienta perfecta?

Dorinta de a experimenta este reflectata de consumul tot mai mare de experiente, fie ca vorbim de cei care le achizitioneaza pentru ei, fie de cei care doresc sa faca o astfel de experienta cadou. Evident, atunci cand achizitionezi un astfel de cadou pentru altcineva, este mult mai dificila alegerea. Expertii in psihologie, sociologie, dar nu numai, au analizat factorii care stau la baza alegerii unui cadou perfect.

Chiar daca o majoritate covarsitoare considera ca e mult mai usor sa achizitionezi un cadou-obiect, cei mai multi spun ca ar dori sa primeasca o experienta, ceva ce poate nu sunt dispusi sa achizitioneze singuri. Astfel, cadoul-experienta perfect se pare ca se afla la granita dintre util si inedit.

Cadou-obiect sau cadou-experienta?

De exemplu, pentru un pasionat de gatit, in locul unui aparat multicooker perfomant, o experienta de gatit alaturi de un chef indragit ar putea fi cheia catre un cadou memorabil. In aceeasi idee, pentru un pasionat de sport, in locul unui echipament complet sau al unei rachete de tenis, o experienta alaturi de un tenisman consacrat va fi mult mai apreciata. In locul unui parfum, posibilitatea de a crea un parfum unic, alaturi de un parfumier, ar putea fi cheia unui cadou aniversar memorabil. In ceea ce priveste cadourile care marcheaza aniversarea din cuplu, escapadele urbane sau in spatii inedite pe care le gasesti si in portofoliul Complice.ro au fost experiente care au surprins si consolidat relatia.

Tu ce ai alege pentru urmatoarea aniversare?

Give. Experience. Enjoy.

[wysija_form id=”1″]

Psihologia cadourilor: 4 tipuri de cadouri si 6 motive (sincere) pentru care le oferim
Cel mai simplu La multi ani?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1
Navigation
Close

Cosul meu

Close

Lista de dorinte

Vazute recent

Close

Great to see you here !

Parola va fi trimisa pe adresa ta de email

Datele tale personale vor fi utilizate pentru a-ti oferi o experienta mai buna de navigare, pentru a-ti oferi acces la contul tau si pentru alte scopuri descrise in politica de confidentialitate.

Already got an account?

Close

Categories

Newsletter

Afla din timp despre cele mai inedite experiente